El jurat ha premiat ‘El ardor’, d’Alberto Cortés, com a millor espectacle i a Lucas Castelo, de Los Putos Makinas, com a millor intèrpret

Avui ha finalitzat la sisena edició del FITT noves dramatúrgies de Tarragona amb una excel·lent acollida per part del públic i una valoració molt positiva per part d’artistes i programadors. Durant els dies 25 al 29 de juny han passat pel festival un total d’onze companyies procedents de Catalunya, Madrid, Regne Unit, França, Nova York, Israel i Màlaga. Sis d’aquestes companyies anaven a concurs i optaven a guanyar el premi del públic, dotat amb 1.000 euros, i el premi del jurat al millor espectacle, amb una dotació econòmica de 2.000 euros, i al millor intèrpret.
Després de les funcions, el públic valorava en una escala de l’1 al 10 el muntatge i avui s’ha fet el recompte de tots els vots, que han donat com a espectacle favorit del públic, amb una puntuació mitjana de 9’1, a ‘Piti Peta Hofen Show’, de la companyia francesa Los Putos Makinas.
Lucas Castelo (Brasil), Andrés Torres (Espanya) i Johannes Bauhofer (Alemanya) són els tres integrants de la companyia que va néixer l’any 2017 amb l’objectiu dels artistes de treballar plegats després de graduar-se al Centre des Arts du Cirque de Toulouse Le Lido. ‘Piti Peta Hofen Show’ es va estrenar al Festival Circumnavigando (Itàlia) i ha estat representat 70 vegades en diferents països com Brasil, França, Itàlia, Polònia, Alemanya, Holanda, Suïssa, Israel i Portugal.
Xavier Pujolràs, coordinador de programació del Teatre Nacional de Catalunya; Olatz Gorrotxategi, programadora del ACT Festival de Bilbao; i la coreògrafa Arantxa Sagardoy han estat els membres del jurat que ha decidit atorgar el premi al millor espectacle a ‘El ardor’, un espectacle de la modalitat ‘work in progress’ creat pel malagueny Alberto Cortés i que va comptar amb la participació d’adolescents i avis de Tarragona.
Alberto Cortés és un creador format en Direcció d’Escena i Dramatúrgia i Història de l’Art. Director escènic i generador d’iniciatives com el Festival d’Escena Alternativa de Màlaga, El Quirófano, el cicle Escena Bruta o iniciatives de mediació com a Territorio Expansivo. El 2012 comença un camí de recerca individual sota el seu propi nom, en el qual se centra en els conceptes de remescla, impuresa i perifèria i en l’ús del cos per a l’escena contemporània. Va ser seleccionat en el Laboratori internacional de teatre de la Biennal de Venècia on treballa amb la companyia de dansa teatre belga Peeping Tom (Gabriela Carrizo). És també Màster de professorat per la Universitat de Màlaga i des del 2013 comença a impartir tallers sobre Noves Dramatúrgies i Creació contemporània. Compagina la creació de nous projectes escènics, un d’ells a Berlín, i els tallers formatius juntament amb altres espais de gestió i pensament contemporani.
El premi del jurat al millor intèrpret per la seva capacitat expressiva i de connexió amb el públic ha estat pel brasiler Lucas Castelo, de la companyia Los Putos Makinas.